Pagina's

maandag 15 februari 2016

Be mine...


Hallo lieve lezers, 

Gisteren hebben jullie mijn kaartje op het Colourstock blog kunnen zien en vandaag nog even hier. 
Ik ben dol op katten en houd dan natuurlijk ook van digi's en stempels hiervan.
Tja, en zeg nu zelf dan wil je ze natuurlijk ook inkleuren met PanPastel. 
Als ik hiermee aan het kleuren ben vergeet ik echt even alles om me heen.


Voor dit lieve poesje ben ik begonnen met haar vacht. Deze heb ik heel licht aangezet. Ook met 1 kleur kun je diepte aanbrengen in je kleurwerk. Echter voor haar vacht heb ik voor twee kleurtjes grijs gekozen. Op de wangetjes een rozig Valentijns kleurtje en groene oogjes erbij vond ik wel grappig. 


Voor haar vestje of jasje, heb ik twee blauwtinten gebruikt. Begin hier ook eerst weer met je lichtste kleur en zet op schaduw plaatsen wat extra aan. Daarna met het donkerste kleurtje nog wat extra aangezet. Niet te veel. 


De hartjes moeten natuurlijk een heerlijk zoet kleurtje krijgen! Zo gaaf om een kaartje te maken waarbij het bijna alleen maar om het kleurwerk draait. 

Vergeet niet om ook je kleurwerk te fixeren! Erg belangrijk. Graag geef ik je de volgende tip mee. Vind je na het kleuren je kleurwerk of een gedeelte hiervan niet intens genoeg, breng dan na het fixeren nog een laagje PanPastel aan. Hierna wel opnieuw fixeren.


Het kaartje cas gehouden, alleen langs de rand een mooie stempel gebruikt van Studio Light. Gemat op twee kleurtjes cardstock en daarna op een witte kaart geplakt. Deze digi van Mo Manning heb ik op fluweelkarton gekleurd. Je kunt uiteraard op heel veel papiersoorten kleuren. Probeer het gewoon eens uit!  Je krijgt vaak verrassende resultaten. 


Natuurlijk vermeld ik even alle kleurtjes voor je!

Vacht: 840.3 Paynes Grey 840.3
Paynes Grey tint 840.8
Wangetjes en neusje: Magenta 430.5
Ogen: Bright Yellow Green Shade 680.3

Jasje: Phthalo Blue 560.5
Phthalo Blue ex. Dark 560.1

Harten
Magenta Shade 430.3
Magenta 430.5

Rondom de afbeelding heb ik heel licht wat schaduw aangebracht met
840.7 Paynes Grey tint
Ik ben bang dat het op de foto nauwelijks zichtbaar is. 

Rest mij nog jullie een fijne dag te wensen!

liefs en tot de volgende keer. 







3 opmerkingen:

  1. Superrrr schattig, heel mooi gekleurd zeg!! xx Christa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schatje Yvonne :-). Mooie zachte kleuren gebruikt!!
    Liefs, Frouwkje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg mooi. Wil ik toch ook nog eens proberen, die pan pastel.
    Lieve groetjes, Yvon

    BeantwoordenVerwijderen

Wat lief dat je de tijd neemt om mijn blog te bekijken en een reactie achter te laten! Ik lees ze met veel plezier!
liefs Yvonne