Pagina's

zaterdag 21 januari 2017

Together is the best place to be




Hallo bloglezers,

Van mij kun je vandaag een post bekijken waarin ik met PanPastel en Molotow Aqua Twins gekleurd heb. 
Ik ga het het jullie aan de hand van lekker veel foto's even laten zien. 


Als eerste ben ik begonnen met de hond die redelijk in de midden zit. Om ze zo te stempelen heb ik wat maskers gebruikt, zodat je niet over elkaar heen stempelt. Denk erom als je gaat maskeren dat je eerst bedenkt wat je op de voorgrond wilt hebben. Het eerste hondje heb ik gekleurd met de volgende kleuren PanPastel. 280.3 Orange shade, 280.1 Orange extra dark op sommige plaatsen een heel klein beetje 250.0 Diarylide Yellow. Voor de neus 800.5 Black. Als je je penseel een heel klein beetje vochtig maakt, met wat water kun je het zwart op de neus of op de ogen wat intenser maken.
De halsband met kleur 640.5 Permanent Green, ook met een ietwat vochtig penseeltje.


Hondje twee, hij/zij kijkt niet echt zo vrolijk he! De basiskleur is hier 780.3 Raw Umber Shade en 380.1 Red Iron Oxide extra dark. De halsband heb ik gedaan met kleur 340.5 Permanent red.


Zo gaan we steeds een stapje verder. Nu het hondje op de voorgrond, deze heb ik als eerste gestempeld. Voor dit moppie heb ik gebruikt 820.2 Neutral Grey extra dark, 820.3 Neutral Grey shade en 820.1 Neutral Grey extra dark. Voor het halsbandje een blauwe tint PanPastel. Voor alle penningen heb ik een gele PanPastel gebruikt.


Het volgende hondje is gekleurd met 280.5 Orange, 380.5 Red Iron Oxide en 780.1 Raw Umber tint. Voor de tong twee kleurtjes rood, 340.5 Permanent Red en 340.3 Permanent Red Shade. De uiteindelijk kleur PanPastel die je gaat krijgen als je inkleurt is ook afhankelijk van de kleurvolgorde die je gebruikt.


Voor het hondje aan de linkerkant, hieronder op de foto, heb ik namelijk dezelfde kleuren gebruikt maar in een iets andere volgorde dan die ik bij de eerste hond gebruikt heb. Hier ben ik gestart met kleur 250.5 Diarylide Yellow. Dit kan dus echt het verschil maken. Als laatste, de teckel helemaal rechts op de foto. Deze komt eraan gelopen zo van hé vergeet mij niet! Voor de teckel de kleurtjes 280.5 Orange en 380.5 Red Iron Oxide. Dan niet vergeten even te fixeren!


Na het kleuren met PanPastel heb ik mijn Molotow Aqua Markers erbij gepakt. Ik heb mixed media papier van Strathmore gebruikt. Zowel fijn om op te kleuren met PanPastel als op te kleuren met de Aqua markers.

Rondom de hondjes ben ik met een Squeeze pen, kleur 013 Turquoise op gaan zetten. Deze heb ik uitgewassen met gebruik van de Molotow blendervloeistof. Op de ondergrond heb ik dit gedaan met de kleur 016 Yellow Green. Door het groen heb ik hier een daar een klein beetje turquoise aangebracht waardoor je net een iets ander kleurtje krijgt. Het leuke van de Aqua Twins is dat je door te mengen heel mooi op elkaar afgestemde tinten kunt maken. Dit kun je gewoon doen op een sheetje, schoteltje of wat je maar wilt en zo even een kleurtje mengen.


Nog even een doodle randje er langs getekend met een Copic fineliner, deze zijn ook in verschillende maten verkrijgbaar. Ook fijn om de ogen nog even aan te zetten. De tekst komt uit een boekje met leuke teksten van Tim Holtz. Ook langs te tekst nog even wat lijntjes met de Multiliner aangebracht. Als laatste gemat op zwart Cardstock en daaronder iets groter nog een keer op kraft.
Ik heb er weer van genoten dit kaartje te mogen maken! Dank jullie wel voor het lezen van de blogpost en ik hoop tot de volgende!


liefs, 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat lief dat je de tijd neemt om mijn blog te bekijken en een reactie achter te laten! Ik lees ze met veel plezier!
liefs Yvonne