Pagina's

dinsdag 6 juni 2017

Go sit on a cactus

Hallo blogvolgers, 

Daar ben ik weer. Ik vind het reuze gezellig hier. Opnieuw heerlijk bezig geweest in mijn kleine Art Journal met PanPastel. 
Aan de hand van foto's ga ik je laten zien hoe ik dat gedaan heb.



Als eerste heb ik drie kleurtjes PanPastel gepakt en een stukje tissuepapier waar nog een print op zit, die ik gemaakt heb tijdens een workshop met de Gelliplate.


Stap 2, je plakt wat stukjes van je tissuepapier op je pagina's met een gel medium. Deze heb ik eerst goed laten drogen. Daarna heb ik er met een ovale PanPastel spons kleur op aangebracht in de volgende drie kleurtjes: 680.3 Bright Yellow Green Shade, 280.5 Orange en 220.5 Yellow.


Even goed fixeren. Hiervoor gebruikte ik Ghiant Fixatief. Als 2e kun je er nu nog wat extra kleur op gaan brengen. Op sommige overgangen van het geel 220.5 Hansa Yellow heb ik wat 250.5 Diarylide Yellow aangebracht. Het geel wordt daardoor wat warmer van kleur.
Na elke kleurlaag met PanPastel heb ik opnieuw gefixeerd. Zo ook de ingekleurde afbeeldingen.


Stap 3, je pakt een mask naar keuze en dep wat VersaMark in de openingen van het mask. Je verwijdert het masker en dept er met je spons overheen. Vaak zit daar nog voldoende kleur aan.


Stap 4, kies wat leuke achtergrond stempels uit en bijpassende inkt. Op de foto  kun je zien wat ik gebruikt heb. Bewust geen overheersende kleuren omdat ik wil dat het echt een achtergrond blijft. 


Stap 5, met een bruin gekleurde Archival Ink wat stippels aangebracht op de achtergrond.  Daarna ook nog met een witte Molotow Marker wat gespetterd over mijn pagina's.


Toen werd het tijd om te gaan kijken wat ik met de voorgrond wilde gaan doen. Deze leuke stempelafdrukjes heb ik van een vriendin gekregen maar dit is echt een stempelset die je zelf moet hebben. Deze is dus in die tussentijd ook al een keer op mijn deurmatje gevallen! Het is een set van Stampers Anonymous van Tim Holtz.


Stuk voor stuk ben ik ze in gaan kleuren met bijpassende kleurtjes PanPastel. De kleuren ga ik hieronder voor je noteren. 

Vogel of kuiken (weet niet zo goed wat het is).
220.5 Hansa Yellow
2505 Diarylide Yellow
520.5 Ultramarine Blue Shade
680.3 Bright Yellow Green Shade

Kat
680.3 Bright Yellow Green Shade
340.8 Permanent Red Tint
740.8 Burnt Sienna Tint
740.5 Burnt Sienna Shade
780.3 Raw Umber Shade

Geit
840.7 Paynes Grey Tint
740.3 Burnt Sienna Shade
780.5 Raw Umber
740.8 Burnt Sienna Tint

Aap
680.3 Bright Yellow Green Shade
220.1 Hansa Yellow Extra Dark
340.8 Permanent Red tint
780.5 Raw Umber
740.4 Burnt Sienna Shade

Struisvogel
840.7 Paynes Grey Tint
520.3 Ultramarine Blue Shade
250.5 Diarylide Yellow
280.5 Orange


Na het in kleuren heb ik ze uitgeknipt en vastgeplakt met een matte gel medium.  Deze heb ik alleen op de achterkant van de afbeeldingen aangebracht. 


Ik heb gekozen voor een, in mijn ogen, grappige tekst. Deze heb ik gestempeld met de donkerbruine Archival. Daarna met een witte Molotow marker de letters omlijnd. 


De opgeplakte dieren heb ik nog nog omlijnd met een zwarte marker. Ook sommige lijntjes in de stempel heb ik opnieuw met een zwarte fineliner aangezet. Nog wat stempeltjes er om heen geplaatst en toen vond ik de pagina echt helemaal af!



Het is zo leuk om zo'n Art Journal voor jezelf te maken.  Zeker ook om te zien hoe je gaandeweg weer bijleert. Een mens is nooit te oud om te leren zeg ik altijd!
Graag tot een volgende post. 


1 opmerking:

  1. Oo yvonne wat zijn ze leuk ..

    Ga bij anja de stempels lenen ...op het moment helemaal verslaafd aan maskeren...en grazybirds....liefs gerrie

    BeantwoordenVerwijderen

Wat lief dat je de tijd neemt om mijn blog te bekijken en een reactie achter te laten! Ik lees ze met veel plezier!
liefs Yvonne