Pagina's

vrijdag 24 november 2017

Be Glamorous

Hallo lieve volgers,



PanPastel is en blijft een prachtig product en is ook heel geschikt om mooie achtergronden mee te maken. Bijvoorbeeld op je kaartje of in een Art Journal.
Deze keer heb ik ervoor gekozen om een spread te gaan maken in mijn kleine flip journal.


De volgende drie kleurtjes PanPastel heb ik voor deze spread gebruikt.
680.5 Bright Yellow Green
520.3 Ultramarine Blue Shade
250.5 Diarylide Yellow


Wrijf je spread in met de drie kleurtjes PanPastel met de ovale sponzen. Zorg ervoor dat ze mooi in elkaar overlopen. Daarna even fixeren met Ghiant Academy Fixative. Indien nodig of gewenst, voor een wat intensere kleur, breng je nog een tweede laag aan met PanPastel. Ik heb dit niet gedaan omdat ik na de eerste lag tevreden was.


Kies een paar van je favoriete stencils. Alle stencils in deze blogpost komen uit de nieuwe collectie van Pronty, ik vind ze echt prachtig. Leg je stencil op je pagina. Breng met een verfroller wat VersaMark aan over je stencil heen. Verwijder nu je stencil en dep dit met je kleur PanPastel naar keuze, ik gebruikte 250.5 Diarylide Yellow. Na het deppen, kun je de  kleur er verder zachtjes inwrijven. 
Dit deppen doe je als eerste zodat je niet de VersaMark uit kunt smeren over je werk. Zeker als je VersaMark nog vrij nieuw is moet je hiermee oppassen. 


Bovenstaande stap heb ik herhaald met nog twee verschillende stencils. Na het verwijderen van het stencil licht in wrijven met 520.3 Ultramarine Blue Shade.


Voor het laatste stencil gebruikte ik de kleur 680.5 Bright Yellow Green.
Ik gebruik dus alleen de kleuren die ik al eerder heb gebruikt in mijn achtergrond zodat het een rustig geheel blijft.

Hierna even je werk opnieuw fixeren met de Ghiant Academy Fixative. Je PanPastel zal dan niet meer afgeven. 


Hier zie je hoe het er dan uit ziet na je laatste achtergrond stencil. 

Klaar voor de volgende stap. 


Ik heb hiervoor een prachtig sjabloon van Pronty gebruikt. 
Driemaal heb ik deze op mijn pagina geplaatst en met een distress tool ben ik heel voorzichtig zwarte verf van Ara aan gaan brengen.  Doe een klein beetje op je craftsheet en neem dit voorzichtig op met je tooltje. 
Eerst ga je ook weer deppend over je werk heen. Zorg dat je niet teveel verf opneemt met je tooltje. Ja kunt er altijd nog wat bijzetten. Er weer afhalen wordt een stuk moeilijker of zelfs onmogelijk.


Met een erg leuk achtergrond stempeltje van Studio Light en wat Archival inkt in de kleur chrome yellow heb ik links, rechts en aan de bovenkant van de spread, heel subtiel wat afdrukjes gemaakt. 


Met Archival inkt in de kleur Jet Black heb ik de tekst Be Glamorous gestempeld. Deze komt uit een setje van Penny Black. In een Art Journal is stempelen soms wat lastiger om je afdruk mooi scherp ter krijgendan op een kaartje. Ik wilde de letters graag nog wat zwarter hebben. Daarvoor zijn de Copic Multiliners natuurlijk ideaal! Met een marker met een heel dunne punt trek ik de letter om en vul deze dan op met een Copic multiliner met een net iets grotere punt.


Als laatste nog een eind foto van de spread. Ik heb ervoor gekozen om deze zo te laten en niet de randen te beïnkten of nog iets anders erop te stempelen. Op deze manier blijven de dames mijn middelpunt.
Heb je PanPastel, pak deze dan weer eens uit de kast en ga er lekker mee aan de slag. Je zult verrast zijn over het resultaat!

Dank jullie wel voor het lezen van de blogpost en tot een volgende keer!













Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat lief dat je de tijd neemt om mijn blog te bekijken en een reactie achter te laten! Ik lees ze met veel plezier!
liefs Yvonne