Pagina's

donderdag 23 augustus 2018

This very moment...


Hallo volgers,

Wat vind ik het altijd weer leuk om jullie te mogen begroeten en hier weer iets nieuws te laten zien. 
Deze keer geen PanPastel maar de volgende post weer wel hoor!
Want een leven zonder PanPastel is ook niks natuurlijk. We houden de humor erin.
Maakt het voor jullie ook wat gezelliger om te lezen.



Ik maak graag blogposten met lekker veel foto's zodat ik het gemakkelijker uit kan leggen. Dit is een spread in een van mijn kleine journals. Wat is het toch leuk om daarin te kunnen werken. 


Tussen de pagina's in het boekje heb ik wat keukenrol gelegd aan beide zijden om eventueel lekken van de Molotow Grafx Aqua ink pump softliner te voorkomen. Op een acrylblok heb ik een kleine ronde Gelli Plate gelegd. Hierop wat kleur aangebracht met twee markers, zoals afgebeeld op de foto. 


Na het aanbrengen van de kleur spuit je er wat water overheen. Je drukt nu je Gelli Plate af in je journal. Je moet niet precies willen werken want je hebt hier geen controle over. Het is altijd weer afwachten wat het gaat worden maar dat maakt het nu juist zo leuk. 


Op deze manier maak je je hele spread vol. Je kunt er eventueel nog wat inkt af deppen met een keukenrol of drogen met de heattool. Het is maar net wat je zelf prettiger vind. Ik heb het allebei gedaan. 


We zijn er nog langer niet hoor. Nu wat leuke stempels erbij pakken zoals deze set van Studio Light, ontworpen door onze Miranda van den Bosch. Ik heb wat uit de Molotow Grafx Aqua ink pump softliner aangebracht op de glasplaat die ik onder mijn werk heb liggen. Dit gaat perfect.


Je kunt hier namelijk ook prima mee stempelen op je ondergrond! Deze stempel heb ik op een acrylblok geplakt maar je kunt natuurlijk ook vanuit de hand stempelen zonder blok eronder. 


Nog maar zo'n leuk achtergrondstempel erop in de groene kleur. Deze heb ik vanuit de hand gestempeld.


Zo ga ik nog even door met wat stempels, alleen nu met Archival inkt in bijpassende kleurtjes. Voor ieder stempeltje houd ik dezelfde kleur aan. 




Dit is dan het resultaat. Als achtergrond ben ik er zo tevreden mee. 

Op naar de volgende stap. Nu wat leuke stempels erbij gaan pakken om er een mooi plaatje van te gaan maken. Ik heb deze keer gekozen voor een lief tafereeltje. 

Na het stempelen met diverse stempelsets, ga ik eerst de afbeeldingen uit knippen. Dan leg ik ze zo op de pagina zoals ik denk dat het ongeveer gaat worden. 


Dit is de layout zoals ik deze in mijn hoofd heb. Ik maar er dan vaak een foto van zodat ik het later ook nog weet. 

Nu gaan we lekker alles inkleuren met de Copic Markers. Hieronder een aantal afbeeldingen met de kleurnummers. 




Bij deze elfjes had ik zoveel dopjes nodig dat het niet ging passen op het papier. De kleuren zet ik hier dan ook onder.

Haartjes bruin: E13, E15 en E17
Haartjes blond: Y21, YR24 en YR38
Huid: E000, E00 en E11 eventueel op de wangetjes R04
Roze jurkjes: RV02, RV04 en RV06
Blauw jurkje: B02, B04 en B06
Paars jurkje: V04, V06 en V09
Vleugeltjes: BV0000 en BV00 of B0000 en B000


Na het inkleuren ben ik met een zwarte Copic Marker langs alle afbeeldingen gegaan om de witte randjes weg te werken. Ik heb alles vastgelijmd met de lijm zoals afgebeeld op de foto. 


Als alles goed vastgelijmd zit ga ik met een permanente blackliner van Molotow om alle stempels heen. Ik vind dat zwarte lijntje om de afbeeldingen heen vaak net wat
mooier zodat het een geheel lijkt met je ondergrond. Deze blackliners vind ik ideaal. Ze zijn verkrijgbaar in een mooie set met diverse maten.



Langs de hele spread heb ik nog een randjesstempel aangebracht en deze wit met zwart ingekleurd met Molotow markers met acrylverf erin. 
Nog een leuke tekst erop en klaar!


Ik heb ontzettend genoten van het maken van deze spread en hoop jullie ook een beetje te kunnen inspireren. De gebruikte stempels zijn van Studio Light, Visible image en Stamping Bella.

Graag tot een volgende post!



1 opmerking:

  1. Hoi Yvonne,
    Ik ben nog maar heel weinig aan het bloggen maar ik was net even bij oudere dingen aan het kijken en toen kwam ik jouw naam en blog tegen...en ik heb werkelijk met open mond zitten kijkennar je kunstwerken!!!! Wat ontzettend mooi allemaal en die kleuren....prachtig....
    Ik kan alleen maar zeggen dikke vette complimenten!!!
    Liefs Joke

    BeantwoordenVerwijderen

Wat lief dat je de tijd neemt om mijn blog te bekijken en een reactie achter te laten! Ik lees ze met veel plezier!
liefs Yvonne