Pagina's

donderdag 29 oktober 2015

Have yourself a merry little Christmas


Nog niet zo lang geleden ben ik samen met Saskia naar een leuk klein plaatsje in België geweest.
Hier mochten we een PanPastel workshop geven aan een groep kaartenmakers. We hebben erg genoten die dag! Ook voor de inwendige mens werd goed gezorgd. Op deze dag hebben ook wij wat leuke pakketjes mogen ontvangen om zelf wat mee te maken. Leuke verrassing toch!  Met een van deze pakketjes, nou ja met het tasje eruit en de uitgedrukte sterrenstans heb ik onderstaand cadeautasje gemaakt. Maar voordat ik dit jullie laat zien wil ik jullie graag eerst uitleggen hoe ik met PanPastel gezichtjes in kleur.


Het opzetten van de kleur doe ik vanaf de kant waar ik het het donkerst wil hebben, dus vanuit waar de schaduw komt te liggen. Ik zet liever twee keer een dun laagje op dan in één keer een dikkere. Vaak krijg je dan een mooier resultaat.


Deze kleur breng ik alleen aan op de plaatsen waar ik wat schaduw in het gezichtje wil hebben. Niet te veel dan wordt het wat gelig. Vind ik het toch wat te gelig geworden, dan ga ik er nog een keer overheen met de eerste kleur. Vaak vind ik dat een mooier resultaat geven. Is het echt te veel gebruik dan een gompotlood. Dat is wat fijner bij het inkleuren van afbeeldingen dan een gewoon gom. Zeg nou zelf hoe ideaal is het dat je zo je werk kunt corrigeren!


Deze kleur zet ik aan op de wangetjes en op plaatsen waar ik een wat donkerdere schaduw wil hebben. Daarna ga ik nog een keer met de eerste kleur over de plaats waar ik geeïndigd ben met de Red Iron Oxide om de twee kleuren mooi in elkaar over te laten lopen. 
Ik herhaal regelmatig wat van de stappen totdat ik tevreden ben. 
Deze kleuren zitten ook alle drie in de PanPastel set Raff's cuties.
Een set die speciaal is samengesteld voor het inkleuren van cuties.


Uiteindelijk is dit het resultaat. Op deze manier kleur ik ook de ander delen van de huid. Op de lipjes heb ik heel licht dezelfde kleur aan gebracht dan op de wangetjes. Het liefst werk ik met de penseeltjes van het merk Artigo. 

Een van de volgende keren zal ik jullie laten hoe ik kleding in kleur. 
Hieronder de compleet ingekleurde afbeelding. 


Voor haar kleding en haren heb ik de volgende kleurtjes gebruikt:
780.1 Raw Umber extra dark
780.3 Raw Umber shade
780.8 Raw Umber tint
280.5 Orange
280.3 Orange Shade
380.5 Red Iron Oxide
580.5 Turqouise
580.3 Turquoise shade
580.1 Turquoise extra dark


Na het kleuren heb ik de afbeelding gefixeerd, dit is echt belangrijk omdat je afbeelding anders af blijft geven. Hier geef ik je nog even een tip, vind je dat de kleuren te licht blijven, fixeer je afbeelding tussendoor, dan kun je er een nieuw kleurlaag overheen zetten. De kleur wordt dan wat intenser.


Het cadeau tasje heb ik beplakt met papier van Studio Light uit de  nieuwe serie Sweet Winter Season. Ook heb ik het tasje aangekleed met uitgedrukte figuurtjes uit de stansvellen van deze serie. Verder niet meer gebruikt dan een sterretjes stans. Ook de stempel op het ronde label is van Studio Light, ik heb deze gestempeld met Versa Mark en bestrooid met embossingpoeder, daarna uiteraard verhit met de heattool. 

Voor de feestdagen ga ik nog maar wat van deze leuke verpakkingen maken. Jullie ook?

tot de volgende blogpost!



2 opmerkingen:

  1. Wauw dat afdrukje heb je werkelijk heel mooi van kleur voorzien Yvonne. Mooie intense kleuren...bedankt voor de tip van het tussendoor fixeren. Je hebt er een heel mooi feestelijk tasje mee gemaakt.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig inkleurwerk en schitterend tasje ! Ik was er bij daar in België en vond het een superleuke panpastel workshop, we hebben weer wat bij geleerd.
    Groetjes, Annie

    BeantwoordenVerwijderen

Wat lief dat je de tijd neemt om mijn blog te bekijken en een reactie achter te laten! Ik lees ze met veel plezier!
liefs Yvonne