Pagina's

dinsdag 17 mei 2016

Pan Pastel en Post-it


In het begin van het jaar heb ik met hobby vriendinnen een bezoekje gebracht aan het Scrapbookatelier in Klarenbeek. Uiteraard als echte hobbyisten was het natuurlijk onmogelijk om te vertrekken met lege handen! Vast voor velen van jullie heel herkenbaar!
Die dag werd er ook een leuke make en take gegeven, waardoor ik op het idee kwam om dit soort kaartjes met PanPastel te gaan maken. 


Ik ben als volgt te werk gegaan. Wit papier op maat gesneden, 11 cm x 11 cm. 
Aan de onder- en de bovenkant heb ik post-it papier geplakt, op 3 cm vanaf de onderkant en vanaf de bovenkant. 

Het deel wat nu nog wit is ben ik met PanPastel in gaan wrijven in twee kleurtjes. Hiervoor heb ik gewerkt met de ovale sponzen. Denk erom dat je de PanPastel licht opzet. Je kunt beter werken in wat dunne laagjes over elkaar dan een dikke laag. Je krijgt dan echt een mooier resultaat.

Terwijl ik uitleg hoe ik te werk ben gegaan laat ik jullie nog wat meer voorbeeldkaartjes zien. 


Nadat ik de basis laag PanPastel opgezet heb, heb ik deze gefixeerd. Als volgende stap heb ik een scriptstempel beïnkt met Versamark en heb deze uit de losse hand, dus niet op een stempelblok plakken, aangebracht over de PanPastel. 
Je laat de post-it dus nog even zitten. 


Hierover heen heb ik opnieuw met de ovale spons een van de twee gebruikte kleurtjes PanPastel aangebracht. 
Opnieuw fixeren, en nu pas de post-it verwijderen. 


Nu kies je een bijpassende stempelinkt en de stempels die je wilt gaan gebruiken. 
De stempeladrukken heb ik geplaatst met Archival inkt in diverse kleuren. 


Op dit laatste kaartje ben ik om het beertje er meerdere malen op te stempelen met een masker gaan werken. Hiervoor heb ik masking tape gebruikt. Deze zit vaak op een rolletje en is verkrijgbaar bij de hobbywinkelier. 

Natuurlijk kun je er ook nog voor kiezen om, in dit geval de beertjes, je afbeelding nog verder in te gaan kleuren. Bijvoorbeeld met een kwastje of een van de tooltjes die speciaal voor het gebruik van PanPastel ontwikkeld zijn. 


Alle kaartjes zijn gemaakt met behulp van de PanPastel set, Diny's favorites. Niet alleen Diny's favorite maar zeker ook de mijne! 

De volgende kleurtjes heb ik gebruikt:
Kaartje 1 (van boven naar benenden):
740.3 Burnt Sienna Shade
580.5 Turqouise
Kaartje 2
580.5 Turqouise
430.5 Magenta
Kaartje 3
430.5 Magenta
680.5 Bright Yellow Green
Kaartje 4
620.5 Phthalo Green
780.8 Raw Umber Tint
Kaartje 5
620.5 Phthalo Green
280.5 Orange

 Alle stempels voor deze blogpost komen van het Scrapbookatelier.

Ik zou zeggen ga ook eens op deze manier aan de slag met je PanPastel. Je krijgt heel verrassende resultaten. 

Fijne dag en tot de volgende post!

1 opmerking:

Wat lief dat je de tijd neemt om mijn blog te bekijken en een reactie achter te laten! Ik lees ze met veel plezier!
liefs Yvonne