Pagina's

dinsdag 6 december 2016

Dikke dames kleuren van Julia Woning


Hallo lieve bloglezers, 

Dit keer heb ik geen kaartje of ander projectje bedacht maar ben ik puur aan het kleuren gegaan. Julia Woning de tekenaar van deze geweldig leuke Dikke Dames, heeft prachtige kleurboeken, zo ook een ansichtkaartenboekje vol met kaarten van deze dames. Tja die moest ik hebben natuurlijk!

Omdat ik graag wilde kleuren met de Molotow Aqua Twin Markers heb ik een van deze leuke kaarten gekopieerd op Aquarel papier. Je hebt dan wel een printer nodig of een kopieermachine met watervaste inkt.


Voor de huid van dit mooie drietal heb ik alleen de kleur 019 Brown gebruikt. Door wat minder of meer te verdunnen met de Molotow Blender Pro vloeistof krijg je je gewenste kleur en breng je deze aan met een Molotow Squeeze pen. Ik gebruik ook nog wel eens wat 003 Oranje maar nu vond ik dat niet nodig. Ik doe zelf nooit water of blendervloeistof in mijn penseel omdat ik dit niet prettig vind werken. Ik doe dit bijvoorbeeld op een klein gelamineerd sheetje of je legt wat op je craftsheet. Zo heeft een ieder zijn eigen manier van werken.


De snor van het heertje heb ik heel licht ingekleurd met 022 deep black, daarnaast een brunette 019 brown en een dame met hysterisch blonde haren 001 primary yellow.


Ja en dan kleurtjes uit gaan zoeken voor de kleding. Bij onze blonde dame vind ik de kleurtjes 016 yellow green en de 013 turquoise heel goed passen. Spoel bij het wisselen van de kleuren even je Squeeze Pen uit in een beetje water. Tip: daarna hoef je alleen maar de punt van je Squeeze pen tegen een stukje keukenrol of tissue te houden en het teveel aan water wordt er direct uitgezogen. Het is echt niet nodig om je Squeeze pen heen en weer over je keukenrol of tissue te vegen. Op deze manier heb je nog veel langer plezier van je Squeeze pen.


Onze brunette heb ik een 003 Orange gekleurde jurk gestoken met mooi 005 vermilion gekleurde noppen. Natuurlijk haar sieraden helemaal aangepast aan haar kleding.


Ook moest ons heertjes nog even in een modieus overhemd gestopt worden. Hiervoor de kleur 013 Turquoise gebruikt.  De licht grijze banen in het behang heb ik gekleurd met de 025 neutral grey 02. Ik heb deze sterk verdund met de Molotow Blender Pro vloeistof en met een Squeeze pen nummer 3 aangebracht. Voor het fijne kleurwerk gebruik ik altijd nummer 1. Voor de schaduw op het tafelkleed heb ik gebruikt de 027 neutral grey 04.


Het was heel wat kleurwerk maar erg leuk om te doen! De kleuren van de stoelen zijn 025 neutral grey 02 en 011 primary bleu. 


Op de sieraden van de dames en de rand van de stoelen heb ik nog heel subtiel wat glitter aangebracht met een Wink of Stella brush, clear.


Als laatste nog even de complete afbeelding. 
Wie weet heeft een van jullie vandaag wel een van de mooie kleurboeken van Julia van onze Sint gekregen. Zo niet dan zou ik maar extra lief zijn en wachten op de kerstman. Je weet tenslotte maar nooit!
Allemaal een fijne Sinterklaas dag en avond. 


tot de volgende blogpost,
liefs


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat lief dat je de tijd neemt om mijn blog te bekijken en een reactie achter te laten! Ik lees ze met veel plezier!
liefs Yvonne