Pagina's

dinsdag 21 maart 2017

Untill you spread your wings...



Hallo blogvolgers, 

Ik ben blij dat jullie er weer zijn! Wat vind ik het toch leuk om deel uit te mogen maken van het Colourstock team. Graag laat ik jullie weer een nieuwe creatie zien, die ik met veel plezier gemaakt heb. Ik wil jullie ook nog even bedanken voor alle leuke reacties op ons Colourstock blog. Wat is het fijn om die te lezen en te mogen krijgen!

  
Ik vind het steeds leuker om iets te maken in mijn kleine art journal. Steeds ga je toch weer nieuwe dingetjes uit proberen. Op deze pagina heb ik met diverse kleurtjes PanPastel kleur aangebracht met de ovale sponzen. In de eerste instantie gebruikte ik de kleuren: 640.5 Permanent Green, 430.5 Magenta, 680.5 Bright Yellow Green, 580.5 Turquoise en 340.5 Permanent Red. 
Het liefst werk ik in dunne lagen. Na het opzetten van de eerste laag ben ik er een tweede keer met de sponzen, met nog wat extra kleur, overheen gegaan. Daarna heb ik dit gefixeerd. 


Na het fixeren heb ik opnieuw een laagje kleur aangebracht en heb ik er wat 470.5 Violet op gedaan waar ik eerst Magenta had zitten. Ik wilde de kleur wat dieper hebben. Leg een mask naar keuze op je werk. Nu dus niet eerst fixeren! Pak een baby doekje en wrijf hiermee over het mask heen. Zo neem je wat PanPastel op en krijg je de lichte vlekjes op je werk. Dan pas fixeren!


In de volgende stap heb ik twee leuke stempels opgezocht, deze zijn van Chocolate Baroque en ben ik deze met Versamark op gaan zetten. Met een PanPastel kleur naar keuze ben ik hier eerst voorzichtig overheen gaan deppen met de PanPastel die ik nog op mijn spons had zitten, daarna licht inwrijven. Dat is echt voldoende. Opnieuw fixeren, ik gebruik altijd Ghiant Fixatief. 


Op de plaats waar ik mijn tafereeltje wil hebben, heb ik dit er alvast op gestempeld met Versafine Onyx Black. Ook toch nog iets extra's toegevoegd met PanPastel, de V'tjes die je heel licht aan weerszijden van de pagina ziet. Ook weer met een mask van Pronty.


De delen van de stempel nog een keer afgedrukt op Perfect Colouring papier en deze ben ik gaan kleuren met mijn Copic Markers. Die ik al veel te lang niet meer gebruikt heb, want wat is dat toch leuk! Deze heb ik uitgeknipt en nog even omlijnd met een zwarte Copic marker, zodat je geen wit uitgeknipte randjes ziet.


De uitgeknipte delen met een gel medium op de pagina geplakt. Met een witte Molotow marker ben ik hier en daar wat stipjes gaan zetten. Op een later moment wilde ik toch nog wat meer wit op mijn pagina hebben. Opnieuw het stippel mask, zo noem ik het maar even, van Pronty erbij gepakt en een heel klein beetje witte gesso. Door het mask heen met een dauber wat gesso op de pagina aangebracht.


Alle bloemen en het elfje heb ik nog even omlijnd met een zwarte Copic Multiliner. Dan komt het nog wat meer naar voren op je pagina. 


Ik houd van posten met lekker veel foto's! Dus nog maar een paar. De stelen van de bloemen heb ik ingekleurd met een lichtgroene Molotow Marker. Dit kun je beter niet met een Copic marker op je pagina doen. Copic markers zijn niet zo dol op fixatief of PanPastel en het is zonde om de punt van je Copic marker te ruïneren. Met de Molotow markers gaat dit super goed, deze bevatten acrylverf. Plus ik vind het heerlijk om met diverse kleurmiddelen te werken.


 Ik heb de volgende Copic kleurtjes gebruikt:
rode bloemen: R27, R22 en R20 
hart van de bloem: Y 28, Y26 en YR23
gele bloemen: Y11, Y15, Y19 en Y38
hart van de bloem: Y28, YR 23 en Y11
paarse bloemetjes: V12, V15 en V17
groene blaadjes: YG03, YG17 en YG 67
elfje huid: E000, E00, E11 en R20
vleugels: B0000 en B000
verder dezelfde paars en groene kleurtjes zoals hierboven vermeld staan. 


Op de vleugeltjes van het elfje en op wat van de blaadjes bovenaan de rand heb ik heel subtiel wat glans aangebracht met een Stella Wink pen, clear. Het lukte me niet dit vast te leggen op de foto maar het geeft je werk net een beetje meer. 
Hopelijk hebben jullie mijn post met plezier gelezen! Tot de volgende keer.

1 opmerking:

  1. Wauw!!! wat superleuk Yvonne :-D
    Hier hou ik ook van!!
    Maar ja......ik kan nu eenmaal niet alles doen wat ik leuk vind.
    Maar genieten kan ik hier wel van.
    Liefs, Frouwkje

    BeantwoordenVerwijderen

Wat lief dat je de tijd neemt om mijn blog te bekijken en een reactie achter te laten! Ik lees ze met veel plezier!
liefs Yvonne