Pagina's

maandag 21 augustus 2017

Bloemen kleuren met de Derwent Procolor

Hallo blogvolgers,


Wat vind ik heerlijk om met deze fantastische potloden te mogen kleuren. 
Ik heb een plaatje van Emanuelle Colin gekleurd in het kleurboek Wild Coloriage
Hieronder ga ik je laten zien welke kleurencombinaties ik gebruikt heb en daarna ga ik iets uitgebreider in op het kleuren van de bloemen op haar hoofd.


Voor de huidskleur heb ik een combinatie gebruikt van de potloden zoals je op de foto kunt zien. 
16 Flesh Pink, 17 Salmon, Yellow Ochre 07, Heather 23 en Soft Violet 24. Deze mooie combinatie is er een van de velen van Miranda van den Bosch, mijn grote inspiratiebron.
Ik heb gekleurd door het aanbrengen van heel veel dunne laagjes, net zolang tot ik tevreden was. 


De bladeren heb ik gekleurd met de nummers 01 Lime, 49 Grass Green, 46 Sap Green, 50 Moss Green en nummer 58 Chocolate. Tussendoor of soms op het einde heb het Derwent blender potlood gebruikt om nog mooiere kleurovergangen te krijgen.


De kleurencombinatie voor de bloemen is de volgende, 37 Light Blue, 38 Sky Blue, 28 Blue Violet Lake, 21 Magenta, 27 Dark Violet, 27 Imperial Purple en 35 Dark Indigo. 
In stappen foto's laat ik je even zien hoe ik dat gedaan heb.






Ik constateer zojuist dat ik vergeten ben een foto te maken met de kleur 26 Imperial Purple, deze gebruik ik als laatste in de serie. Dan ga ik alle stappen herhalen net zolang tot ik het mooi vind. Als je in dunne laagjes werkt kun je echt veel lagen over elkaar aanbrengen, ideaal! 


35 Dark Indigo gebruikte ik als allerlaatste om wat extra aan te zetten op de plaatsen die ik het donkerst wil hebben. Ook dan ga ik er rustig weer met alle kleurtjes nog eens een keer overheen. Tussendoor heb ik geblend met de lichtste kleur blauw of met het blender potlood. De randjes om de bloemen heen heb ik gekleurd met de twee blauwtinten, 37 en 38.


Voor haar haren heb ik de nummers 20 Cerise Pink, 21 Magenta, 22 Mars Violet, 23 Heather, 25 Grape en 26 Imperial Purple gebruikt. Een erg mooie combinatie.
Voor daar waar ik een keer buiten de lijntjes kleur, gebruik ik graag de pencil eraser ook van Derwent. 


Na het kleuren van de bladeren, bloemen en de haren ben ik nog een extra laagje kleur op het gezichtje aan gaan brengen. 


Voor de achtergrond heb ik PanPastel gebruikt. Omdat ik echt de nadruk op de afbeelding van dit mooie meisje wilde houden, heb ik hiervoor maar één kleur PanPastel gebruikt, 560.8 Phthalo Blue Tint. Deze heb ik aangebracht met de tooltjes op de foto. Op het papier van dit kleurboek kun je erg fijn kleuren met zowel de Derwent Procolor als met PanPastel. 


Ingelijst in dit leuke fotolijstje vind ik haar wel heel erg gaaf geworden. Er is ook al een liefhebber voor en wel mijn kleindochter Soraya. Haar eerste reactie was: Oma heb je dit voor mij gekleurd? Tja...wat zeg je dan, ja natuurlijk! Binnenkort hangt die dan ook in haar slaapkamertje. Het heeft mij weer veel plezier en wat heerlijk ontspannen uurtjes opgeleverd.


Fijne dag en tot de volgende blogpost. 



1 opmerking:

  1. Supermooi!! Yvonne :-D
    Prachtige kleurencombinatie!
    En natuurlijk zeg je ja tegen je kleinkind :-D. Wat een schattige reactie was dat ;-).
    Liefs, Frouwkje

    BeantwoordenVerwijderen

Wat lief dat je de tijd neemt om mijn blog te bekijken en een reactie achter te laten! Ik lees ze met veel plezier!
liefs Yvonne