Pagina's

zaterdag 23 september 2017

You are stronger than you believe..


Hallo lezers, 

Wat fijn om jullie weer te mogen begroeten hier op het Colourstock blog. Het is en blijft heerlijk om in een Art Journal te werken en uiteraard gaat dat ook heel goed met PanPastel. 
Mede aan de hand van foto's laat ik je zien hoe ik dit gedaan heb. Deze keer in mijn kleine Flip Art Journal.


Als eerste heb ik gekozen voor drie kleurtjes PanPastel uit de set Diny's favorites,  430.5 Magenta, 580.5 Turquoise en 470.5 Violet. Een fijne set met tien prachtige kleuren. 

Met een ovale spons, speciaal voor PanPastel, heb ik deze opgebracht. Breng de eerste kleur verdeeld over je pagina op verschillende plaatsen aan. Zet hier je tweede kleur tegenaan en daar tegenaan je derde kleur. 
Fixeer nu je werk met Ghiant Academy Fixative.


Voor deze blogpost het ik alleen masks gebruikt uit de nieuwe collectie van Pronty.
 Plaats een van je masks op je werk. Ga met VersaMark met de dabber over je werk. Verwijder het mask en pak je spons met een van de eerder gebruikte kleurtjes PanPastel. Pak nog geen nieuwe PanPastel aan je spons en dep wat er nog aan zit voorzichtig over het gedeelte waar je de VersaMark aangebracht hebt. Is dit niet voldoende dan kun je er altijd nog een beetje extra PanPastel op aanbrengen.


Pak een 2e mask en herhaal dit. Sluit het tweede patroon aan op het eerste patroon. Gebruik nu een van je andere eerder gebruikte kleurtjes PanPastel, en neem weer wat er nog aan je spons zit. Gebruik bij hetzelfde mask ook steeds dezelfde kleur. Dit maakt je werk wat rustiger. Fixeer na elke laag PanPastel met Ghiant Academy Fixative.


Op de foto hierboven het ik hetzelfde gedaan met het derde mask. Ook nu weer fixeren, vergeet dit niet! 


Met een van de masks, uit de nieuwe collectie van Pronty, heb ik met een stukje spons met een foam laagje witte gesso aangebracht direct door het masker heen. Je legt het masker op je werk en wrijft of dept er zachtjes overheen. Laat dit even goed drogen. 


Met een witte Molotow marker heb ik wat druppels gespetterd over mijn Art Journal spread.
Een paar keer de punt indrukken en dan lekker spetteren. 


Met zwarte gesso heb ik een van de randen aangebracht, op dezelfde manier zoals ik dat met de witte gesso gedaan hebt. Vind je het prettiger plak dan je mask even vast met wat verwijderbare tape. Dan blijft deze mooi op zijn plaats liggen. 


Nu ga ik er met een stempel van Studio Light en wat bijpassende kleurtjes Archival inkt, wat stempelafdrukjes op maken. 
Stempel vanuit de hand. Hiermee bedoel ik dat je je stempel niet op een stempelblok plakt. 


Dit is mijn uiteindelijk achtergrond geworden. Vanhier uit ga ik deze verder aankleden. 

Ik heb een paar leuke digitale stempels van Sherri Baldy hiervoor gebruikt en deze ben ik gaan kleuren met Copic Markers.



Omdat ik nog wat extra's op mijn spread wilde hebben, nog een stempel met blaadjes van Penny Black, deze erop gestempeld met zwarte Archival inkt. En nog wat witte lijntjes erop gezet met een witte Molotow marker.

Nog wat streepjes van de haren doorgetrokken op de pagina's met een zwarte Copic multiliner 0,05. De kleine rondjes aan bovenop de haartjes heb ik gestippeld met een Graphic multiliner. Gebruik hiervoor een kleurtje naar keuze.

Als laatste natuurlijk nog een leuke bijpassende tekst erop, uit een setje van Dylusions. 
Op printerpapier gestempeld en erop gelijmd met een matte gel medium. 

Nog wat witte stippeltjes hier en daar en klaar is je spread. Ik vond het geweldig leuk om te maken. 


Heb je PanPastel ga dit dan zeker eens proberen, het is zo leuk! Je hebt er niet meer dan drie mooie kleurtjes voor nodig. 

Ik wens je heel veel plezier met het maken van je creatieve uitspattingen en graag tot een volgende post!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat lief dat je de tijd neemt om mijn blog te bekijken en een reactie achter te laten! Ik lees ze met veel plezier!
liefs Yvonne